Egy antik hely
Homérosz megidézése az Elveszett Paradicsomban
Antik istenből keresztény ördög.
A nagy királynő problémái
Aki engem nem ismert, az nem ismert.
Véletlenül meghallani, vagy kihallgatni?
Éva és a női autonómia
Ám az igazi lázadás nem a hallgatózás, hanem a hallgatózás felfedése.
Ne bízz az áldozatban
Milton és a magyar közélet
Milton nagyon ráérzett: a Paradicsomban még nem akartunk áldozatok lenni, mert tudtuk, hogy bármi is történt körülöttünk, annak valamiképpen okai vagyunk (legyen ez Trianon, vagy akár egy kedves vezető uralomra jutása).
Munka
Kapitalista hatékonyság a Paradicsomkertben
Ezt, az Univerzum áradásának önkéntelen tiszteletét és követését talán nevezhetjük az Isten követésének, a kort az engedelmesség korának, az ártatlanság korának – a lázadás pedig lehet a civilizáció és a történelem korának jelképe.
Szex
Szex az angyalok között
Az arcot és a kezet is mintegy levágja a testről a vakítóan fehér gallér és kézelő, aztán a levágott test eltűnik a mélységes feketeségben.
"Eztet"
Ki tette ki azt az idézőjelet?
Aki készakarva rongálja a nyelvet, az a helyzetét még a szándékosság otromba jelzésével is kénytelen  súlyosbítani. A lejtőn nincs megállás.
Rím
A rímet egy barbár kor találmánynak nevezi, és ez jogos, mert az akusztikai játékot a törzsi világ művészetéből szívta magába a középkor, de mégsem jogos, mert a középkori Európa művészete már egyáltalán nem barbár.
A családegyesítés
…hogy ne kötözködj égi szellemekkel
Az idő csak a mi kényszerképzetünk – a halál környékén nincs kronológia.
A félelem a változástól
A diktátor félelmének mély és végső oka éppen az, ami a korlátlan hatalom megszerzésébe hajszolja bele őt: a traumatizált és szeretethiányos gyerekkor borzalma és belső bizonytalansága. Erős vezér nincs.
A szent csatatér
Hadművészeti elv a Mennyországban
A vesztesé a menekülés szabadsága: harmatos mezőkön vágtat a tágas horizont felé, vagy zöldellő erdőkben bujkál illatos virágok között. Valamit valamiért.
Mózes potens botja
és a felajzott szarvú Akhilleusz
Kínos helyzet. Itt nem hivatkozhatunk Milton humorára vagy iróniájára – mert itt nem ironizál –, tehát mi sem engedhetjük meg az obszcén asszociációkat.
1   2   3 
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés