A két kapu
Az anómia művészete
Ötször akkora helyet kap a Pokol kapuja, mint a Mennyé.
A feminista Milton
Női emancipáció a Paradicsomban
…hiszen élvezhetlek még téged is, / aki engem oly magasan felülmúlsz, / s te sehol nem találsz társat, aki / hozzád felér…
A Ptolemaiosz Game és a Kopernikusz Playstation
Kapcsolgatás a geocentrikus és a heliocentrikus játék között
A narrátor képes azt mondani, hogy vagy-vagy. Hogy  akár így, akár úgy. Akkor is így történt, ha a Föld a világ közepe, és akkor is, ha a Nap.
Max Weber és az isteni kapitalizmus szelleme
Jézus közli, hogy átvállalja az adósságot, majd Atyjával Milton korának közgazdaságtudományi szaknyelvén rögzítik a tranzakció feltételeit.
Monoteista dzsender
Isten és a kettévágott házastársi fotó
Az Elveszett Paradicsom első két énekében a narrátor nem mond Atyát, hanem Istent Istennek, Mindenhatónak vagy Égi Királynak nevezi. Isten csak a harmadik énekben lesz férfi, amikor megjelenik Jézus.
Ki ad engedélyt a múzsának?
A Pokol önrendelkezési joga
A fenti sorok ellenére remélhetőleg a 2. verzió igaz, tehát a Menny és a Pokol nem egyenrangú birodalmak saját külpolitikával és idegenrendészeti szabályokkal, hanem – ahogy a középkori miniatúra mutatja – a mennyei karhatalom odalent is azt csinál, amit
A Halál és a Fenevad száma
A sorszámozás szimbolikája
Azok a kutyák sem voltak rondábbak, amelyek Hekatét követik, ha az a titkos hívásra, gyerekek vérének a szagától odavonzva nyargal a levegőn át, hogy táncoljon a lappföldi boszorkányokkal, miközben a vajúdó Hold elhomályosul a varázslatuktól.
Vallombrosa
Az eisensteini montázs a miltoni nagyhasonlatban
  A Pokolban vagyunk. A Sátán éppen csak feltápászkodott a mennybéli csatavesztést követő nagy zuhanás után, váltott pár szót alvezérével, Belzebubbal, és most gyűlöletében megerősödve elindul, hog…
1   2   3   4 
bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés